Grote belangstelling voor de Dag van de Bouw

Op zaterdag 20 juni ontvingen wij tijdens de Dag van de Bouw maar liefst 500 bezoekers.

Dat laat zien dat de bouw van de tunnel veel belangstelling krijgt in de omgeving.

Veel mensen maakten gebruik van de bijzondere kans om een kijkje in de tunnel te nemen en een stukje in de toekomstige tunnel te lopen.



Bezoekers kregen een rondleiding en konden de bouwkuip van de Gé Frankentunnel bekijken. Via een tijdelijke steigerbrug liepen zij over de weg naar het bouwterrein.
Medewerkers vertelden enthousiast over de bouw van de tunnel en legden uit wat daarbij komt kijken.

Veel bezoekers waren verrast door de diepte van de tunnel en door de grote hoeveelheid staal en beton die nodig is voor de bouw.
Ook kregen wij veel complimenten over de manier waarop wij dit grote project uitvoeren, terwijl het verkeer gewoon doorrijdt.



Op het bouwterrein stonden verschillende informatie kraampjes.
Hier konden bezoekers meer leren over aannemer Boskalis, asfalt en het gebruik daarvan.
Ook waren Projectkantoor AVANT en de gemeente Zaanstad aanwezig.



Daarnaast konden bezoekers in een simulator alvast een rit maken over de nieuwe Thorbeckeweg.



Voor kinderen was er genoeg te doen, zoals spelen op een grote zandberg, springen op een springkussen en knutselen aan een knutseltafel.
Ook waren er ijsjes, poffertjes, water en ranja.

Wij zijn erg blij met de grote opkomst tijdens deze Dag van de Bouw in Zaandam.
Dankzij alle bezoekers was het een groot succes.

Wij bedanken iedereen hartelijk voor de interesse en nieuwsgierigheid naar ons project.



Geschreven op 22/06/2026